Kampania społeczna Klubu Gaja - Nie kupuj żywych karpi

Karp po raz drugi nagrodzony w konkursie Kampanie Społeczne Roku! Na tegorocznej Gali konkursu Klub Gaja wraz z Agencją Reklamową Clos Brothers zdobyli wyróżnienie w kategorii kampanie organizacji pozarządowych za kampanię Jeszcze Żywy KARP, realizowaną we współpracy Klubu Gaja i Clos Brothers  czwarty raz. Karp miał niezwykle zacną i silną konkurencję, a jednak przemówił! Uzasadnieniem przyznania nagrody były m.in. wysoki poziom copywriterski kampanii oraz kreatywne wykorzystanie postaci celebrytów. Dodatkowo efektywność kampanii przekłada się  zarówno na obszar zmian społecznych, jak i zmian w obszarze  ustawodawstwa.

Ze względu na zainteresowanie medialne Kompas Social Media Instytutu Monitorowania Mediów przeanalizował liczbę publikacji po happeningu Klubu Gaja, podczas którego Magdalena Popławska i Bartłomiej Topa odczytali miniaturę dramatyczną Artura Pałygi – „Człowiek i karp”. Dzień później w Internecie pojawiło się prawie 1000 informacji dotyczących karpia. Duża część z nich to emocjonalne komentarze odnoszące się zarówno do „losu karpia w rękach prokuratorów”, jak i do „drogi krzyżowej karpia” zaprezentowanej pod Sejmem – informowała Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów.

Kampania Jeszcze żywy KARP w 2010 roku otrzymała nagrodę w konkursie KAMPANIA SPOŁECZNA 2010 za najlepszą reklamę radiową. Kampania została wymieniona także przez portal gazeta.pl w rankingu 10 najciekawszych społecznych kampanii 2010 roku

Grupa TVN, TVN „Tak jest”, Platforma nc+, TVP 1 , TVP Warszawa, TVP Bydgoszcz, Polskie Radio Program 1, Radio dla Ciebie, Radio TOK FM, Gazeta Wyborcza, Merto, Polityka, Forum, Sens, FUNDACJA AGORY, Magazyn „Wnętrza Daniela”, onet.pl, gazeta.pl, polityka.pl, kuchniaplus.pl

TELEWIZJA POLSKA – TVP1, TVP2, TVP INFO oraz oddziały regionalne TVP – Kraków, Łodź, Poznań, Olsztyn, Kielce, Opole, Gdańsk, Katowice; GRUPA TVN – TVN, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo, TVN Meteo, TVN24, wszystkie strony internetowe Grupy TVN; CANAL+ Cyfrowy - kuchnia+, PLANETE+, ale kino+; Stowarzyszenie Telewizji Lokalnych i Regionalnych; FUNDACJA AGORY; POLSKIE RADIO Program 1; POLITYKA; newsweek.pl; e!stilo, estilopress.pl; Wędkarski Świat, wedkarskiswiat.pl; gastronauci.pl; ekologia.pl; wysokieobcasy.pl; marketing-news.pl; witrynawiejska.pl; ulicaekologiczna.pl; femia.pl; stooq.com; ekoj.pl; W Twoim Ogrodzie; wtwoimogrodzie.pl; modaija.pl; Eko i my; Zielona Liga; abitetoeat.pl; Sens

Dziękujemy firmie Fanpoint i Imbiria za wsparcie kampanii na fanpage'u Jeszcze żywy KARP
O kampanii Jeszcze żywy KARP mówiły media zagraniczne m.in. DIE WELT, BADISHE ZEITUNG, POLNEWS.

Grupa Radiowa Agory - TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Roxy; Polskie Radio Program 2; Radio Tczew; Stowarzyszenie Telewizji Lokalnych i Regionalnych; Radio Luz

Polskie Radio: Program 1, Program 2, Program 3, Program 4; Grupa Radiowa Agory - Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Roxy